16 Ekim 2018 Salı

AMA BEN ELLER SERBEST KONUŞUYORDUM AZRAİL BEY!

Araba kullanırken kulağınıza yapıştırdığınız telefon ile yakalanırsanız sıkı bir trafik cezası yersiniz. Oysa ki telefonunuzu elinizde tutmadan kullanabilme özelliği diye adlandırılan “eller serbest” diğer bir deyişle “hands-free” konuşma da bu durum geçerli değildir. Utah Üniversitesi’ndeki araştırmacılara göre bu uygulama başlı başına bir adaletsizlikmiş.




Hazırlanan bir çalışmada, deneyimli sürücüler bir simülatöre oturtularak onlardan sanal bir arabayı takip etmeleri istenmiş. Sürüş esnasında bir yandan da cep telefonuyla ya kulaklarında tutarak ya da eller serbest şeklinde konuşmaları istenmiş. Bir kontrol grubundaki gönüllüler ise dikkatlerini dağıtacak hiçbir şey olmadan sürüşü gerçekleştiriyorlarmış. 


İki gruptaki sürücülerin de yapması gereken tek şey: sanal araba yavaşladığında frenlere asılmakmış. Peki sonuç ne olmuş?


Telefonla konuşan sürücüler, eller serbest kullananlar da dahil olmak üzere, telefonla konuşmayanlara kıyasla yüzde 9 daha geç fren yapmışlar. Hatta deney sırasında, 40 kişilik telefonlu gruptan üç sürücü, önde takip ettikleri arabaya çarpmış.


Demek ki neymiş efendim?
Eller serbest bile olsa, trafikte o telefonla konuşulmayacakmış. 

Paylaş

Benzer Yayınlar

AMA BEN ELLER SERBEST KONUŞUYORDUM AZRAİL BEY!
4/ 5
Oleh

Abone Olun!

Yazılarımı Beğendiniz mi? Abone Olun Yeni Yayınları Kaçırmayın.