1 Kasım 2018 Perşembe

BUGÜN NE ÖĞRENDİM? #23

Washington’da bir huzurevinin içinde açılan anaokulu hem küçük çocukların hem de huzurevi sakinlerinin hayatlarına muhteşem bir dokunuş yapmış.





Yaklaşık 400 kişinin yaşamını devam ettirdiği huzurevinde açılan anaokulu, kendini hayatın dışında kalmış ve yalnız hisseden yaşlılarla, 1 ile 5 yaş arası küçük çocukları bir araya getirmiş.





Kuşaklararası Öğrenme Merkezi (ILC) ismi verilen bu merkezde yaşlılar ve küçük çocuklar gün boyu birlikte zaman geçiriyorlar; müzik dinlemek, dans etmek, resim yapmak, birlikte yemek yemek, hikâye anlatım seansları düzenlemek gibi birçok aktivite gerçekleştiriyorlar. Bu  simbiyotik yaşam biçimi, her iki yaş grubundakilerde de olumlu duygular yaratıyor.




Küçük çocuklar; yaşlılarla ve engelli insanlarla sağlıklı iletişim kurmayı öğreniyor, kendilerinden çok daha fazla deneyim sahibi olan yaşlılardan bilgi ediniyor, öğreniyor ve en önemlisi koşulsuz sevgiyle tanışıyorlar.




Huzurevi sakinleri ise; hayatlarına giren bu küçük melekler sayesinde daha mutlular. Kendilerini yeniden sosyal hayata dönmüş ve aktif hissediyorlar. Yalnızlık duygusundan uzaklaşmaları sonucunda da depresyon ve benzeri rahatsızlıklarından kurtuluyorlar. 




Muhteşem bir uygulama… 

Bu fikri ortaya atan ve uygulamaya geçiren herkesin önünde tek tek eğiliyorum ve onlara minnettar olduğumu söylemek istiyorum. Dilerim bu uygulama tüm dünyaya yayılır ve bir mutluluk zinciri yaratır. 



Paylaş

Benzer Yayınlar

BUGÜN NE ÖĞRENDİM? #23
4/ 5
Oleh

Abone Olun!

Yazılarımı Beğendiniz mi? Abone Olun Yeni Yayınları Kaçırmayın.