8 Ağustos 2018 Çarşamba

BUGÜN NE ÖĞRENDİM? #16

Fark etmemiş olanlarınız var mı bilmiyorum ama ben yine de söyleyeyim dedim. Erkeklerin düğmeleri sağda iken, kadınların düğmeleri soldadır. Hâl böyle olunca erkeklerin işi sağdaki bir düğmeyi sola doğru iliklemek olduğu için gayet kolay. Peki, o vakit kadınlarınki neden diğer tarafta? Onlar solak mı? Tabii ki de kadınlarda da çoğunluk sağ elini kullanıyor. Hatta dünya nüfusunun yüzde doksanı sağlak.





Kadınlarda düğmelerin neden solda olduğunu anlamak için düğmenin çocukluğuna inmek gerekiyormuş meğerse :) Üşenmedim, indim.


Düğme ilk kullanılmaya başlandığı dönemde çok pahalı olduğu için çoğunlukla zengin kadınların düğmeli elbiseleri varmış. Hatta öyle ki, düğmeli elbise giymek bir statü sembolüymüş. O yıllarda kadınların elbiseleri oldukça da şatafatlıymış. Bunları ancak hizmetçilerinin yardımıyla giyebiliyorlarmış. Ayrıca hizmetçi tarafından giydirilmek de düğme sahibi olmak gibi havalı bir şeymiş. Asaletin gereği olarak kabul ediliyormuş.


Tabii o yıllarda şimdiki gibi hazır giyim yok. Her şeyi terziler dikiyor. İşte o terziler de, hizmetçiler rahat iliklesin diye, düğmeleri sol tarafa koyuyormuş. Bu durumda düğmeler kadının solunda, ama hizmetçinin sağında kalıyormuş.


Zamanla bu alışkanlık olmuş ve kadın düğmeleri hep sola takılmış. Hiç kimse bundan rahatsız olmasa gerek ki yüzyıllardır değiştirilmemiş. Günümüzde de böyle devam ediyor.

Paylaş

Benzer Yayınlar

BUGÜN NE ÖĞRENDİM? #16
4/ 5
Oleh

Abone Olun!

Yazılarımı Beğendiniz mi? Abone Olun Yeni Yayınları Kaçırmayın.