30 Temmuz 2018 Pazartesi

BUGÜN NE ÖĞRENDİM? #9

Ben şimdi buraya neden geldim?

Bir bardak su almak için mutfağa girdikten sonra etrafa boş gözlerle bakıp buraya neden geldiğinizi bir süre sorguladığınız anlar mutlaka olmuştur. Olmuştur tabii ki çünkü bu konuda yalnız olmak istemem :)




Bugün yine mutfaktayım, baktım yine bi boş bakışlar, yine bi sorgulamalar… Bu işte bir iş varsa bunu bilmeliyim deyip başladım araştırmaya. Anlık yaşanan bu hafıza kaybımın bilimsel bir temeli olduğunu okuyunca rahatladım ve ne biçim beyinsin sen diye kavga ettiğim beynimi bağrıma bastım :) 


Yapılan bilimsel araştırmalar; bir kapı eşiğinden geçmenin garip bir şekilde insanların birçoğunda hafıza sorunlarına neden olabileceğini ortaya koymuş. Bu duruma kapı etkisi ya da kapı eşiği etkisi deniyormuş. Bu etkiyi araştıran bilim insanlarına göre, bir kapıdan geçmek beynin bir takım mekanizmalarında değişime sebep olduğundan bazı şeyleri unutmamıza neden oluyormuş.


Bir mekana geçtiğimizde, beynimiz çevre uyum sürecini yeniden düzenleyebilmek için belli bir zamana ihtiyaç duyuyormuş. Aslında bu zaman bizim fark edebileceğimizden kısaymış. Zira, dalgın veya yorgunsak bu süre uzuyor ve eylem vakti geldiği halde beyin hala işleme devam ediyormuş. Böylece beynimiz hala mekânsal düzenlemesini sürdürürken o mekâna zaten varmış olduğumuz için kapısından girdiğimiz oda da boş bir zihinle kalakalıyormuşuz. Yani anlık hafıza kaybımızın nedeni buymuş. 


Kısacası bir daha mutfağa gidip ne yapacağımızı unutursak korkmuyoruz ve beynimizin tam olarak ne yapmaya çalıştığını artık bildiğimizden gülümseyerek etrafımıza bakıyoruz :) 


Çok şükür bugün de bunamadık Anne :)


Paylaş

Benzer Yayınlar

BUGÜN NE ÖĞRENDİM? #9
4/ 5
Oleh

Abone Olun!

Yazılarımı Beğendiniz mi? Abone Olun Yeni Yayınları Kaçırmayın.