7 Ağustos 2018 Salı

GÖZÜM ÜZERİNİZDE ONA GÖRE (!)

Diyelim ki ofisteki kahve makinesinin yanında bir kavanoz veya bir kumbara var. Yanındaki duvarda da tükettiğiniz kahveler için belirtilen miktarda parayı kumbaraya atmanızı isteyen bir fiyat listesi asılı. Fakat her hafta kumbara açık veriyor. Öyle görünüyor ki herkeste para ödemeden yürüyüp gitme eğilimi var. Sonuçta kimse ödemeyenleri kontrol etmiyor.



Britanya’da yapılan bir araştırma, işyerlerindeki bu tip açıkları azaltmanın bir yolu olduğunu açıklamış. Tyne’daki Newcastle Üniversitesi’nde psikolog olan Melissa Bateson, kendi bölümüne her hafta yeni bir içecek fiyat listesi asmış. Çay, kahve ve sütün fiyatlarını değiştirmemiş fakat listenin üstüne her hafta değişik bir resim yerleştirmiş. Bir hafta bir çiçek asarken diğer hafta doğrudan size bakan gözler yerleştirmiş. Toplanan para, kahve tiryakilerini izleyen bir çift göz resminin olduğu haftalarda, duvarda çiçek resmi asılı olan haftalara kıyasla iki buçuk katı olmuş. Bateson’a göre sebep basit: Eğer insanlar izlendiklerini düşünürlerse daha dürüst davranıyormuş.


Hepinizi izleyeceğim, hepinizi nihahaha ha :)

Paylaş

Benzer Yayınlar

GÖZÜM ÜZERİNİZDE ONA GÖRE (!)
4/ 5
Oleh

Abone Olun!

Yazılarımı Beğendiniz mi? Abone Olun Yeni Yayınları Kaçırmayın.